تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/02/18 - 09:11
کد خبر: 503805

نگاهی بر جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳؛

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران| زمان، مکان و ساعت کاری + بن تخفیف

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران| زمان، مکان و ساعت کاری + بن تخفیف

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (۱۴۰۳)، در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی و با تکرار تجربه حضور ناشران و با شعار «بخوانیم و بسازیم» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (1403)، در دو قالب نمایشگاه مجازی و حضوری و با تکرار تجربه حضور ناشران و با شعار «بخوانیم و بسازیم» برگزار می‌شود.

هر ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور پرشور علاقه‌‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در مصلای تهران برگزار می‌شود و از هزاران ناشر و نویسنده و کتابخوان از سراسر جهان و ایران میزبانی می‌کند.

علی رغم همه حواشی و اتفاقاتی که تا به امروز در سال ۱۴۰۳ برای ایران و جهان رخ داده است امسال نیز همانند سال‌ های قبل، شاهد برگزاری با شکوه تر نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ بصورت حضوری و مجازی با شعار “بخوانیم و بسازیم” خواهیم بود.

تاریخ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

تاریخ شروع به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1403 از تاریخ 19 الی 29 اردیبهشت ماه است. ناشران و غرفه‌داران از روز ها قبل از این تاریخ در نمایشگاه حضور دارند تا غرفه‌های خود را آماده کنند.

بنابراین از حضور پیش از موعد در نمایشگاه خودداری فرمایید همچنین تاریخ اتمام نیز غیر قابل تمدید است و بعد از تاریخ اعلام شده ناشران و غرفه دارن مشغول جمع آوری غرفه هایشان می شوند. بنابراین سعی شود با یک برنامه ریزی درست این فرصت را از دست ندهید چراکه باید یکسال دیگر منتظر باشید تا دوباره این رویداد برگزار گردد.

ساعت کاری و مکان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

ساعت برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت 10 صبح الی 8 شب میزبان علاقه مندان کتاب خواهد بود. همچنین در روز های پنجشنبه و جمعه ساعت کاری نمایشگاه یک ساعت بیشتر یعنی تا ساعت 9 شب ادامه خواهد داشت.

مکان برگزاری نمایشگاه، همانند سال های گذشته مصلی امام خمینی تهران است، بنابراین امسال نیز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی گردد.
شهر آفتاب به دلیل آماده نبودن زیر ساخت و تاسیسات و همچنین کمبود مساحت آن برای برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، امسال نیز نمی تواند میزبان این دوره از نمایشگاه کتاب باشد.

مسیریابی مصلی امام خمینی چگونه است؟

آدرس مصلی امام خمینی تهران در خیابان شهید بهشتی روبروی خیابان میرعماد می باشد. البته برای دستیابی و رفتن به مصلی تهران خطوط ویژه اتوبوس و مترو نیز در نظر گرفته شده است که می توانید از آن طریق خود را به نمایشگاه برسانید.

اگر قصد دارید از طریق مترو سفر کنید، نزدیکترین و بهترین ایستگاه مترو به مصلی تهران، ایستگاه مترو شهید بهشتی می باشد. البته ایستگاه مترو مصلی هم وجود دارد که می توانید از آن طریق هم اقدام بفرمایید.

علاقه مندان به کتاب توجه داشته باشند اگر در ساعات ابتدایی آغاز بکار نمایشگاه حضور یابند (ساعت 10 صبح الی 15 عصر) با توجه به خلوتی جمعیت بهره مندی بیشتری از نمایشگاه خواهند داشت. همچنین هر چه به روز های پایانی نمایشگاه نزدیک تر شویم، شلوغی و ازدحام جمعیت زیاد می شود بنابراین بهتر است زمان خود را مدیریت نمایید تا بتوانید از تمامی بخش های نمایشگاه دیدن فرمایید.

مهمان ویژه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران

در روزهای اخیر خبر تغییر مهمان ویژه ویژه نمایشگاه کتاب تهران حواشی زیادی به دنبال داشته است. کشور یمن مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.
مهمان ویژه امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۳، کشور هندوستان اعلام شده بود، اما در پیامی که علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب اعلام نمودند حضور کشور هندوستان منتفی و کشور یمن مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران است.

در پیام رمضانی در شبکه اجتماعی ایکس آمده است: “علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.”

بر اساس نامه‌ای که سفارت هندوستان به مسئول نمایشگاه کتاب تهران ارسال نموده، تحولات سیاسی و میدانی در منطقه باعث عدم حضور هند در نمایشگاه بوده است.
البته کشورهای زیادی برای این دوره از نمایشگاه ثبت نام کرده اند که باعث هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی خواهد شد.

کسانی که پایه‌ی ثابت هر ساله نمایشگاه کتاب هستند، می‌‌دانند که نمایشگاه بین‌المللی کتاب معمولا در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می شود اما روز دقیق آن ممکن است چن روز جلو عقب شود. که بسته به سیاست شرایط و امکانات برگزاری این موضوع در نظر گرفته می شود.

بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران

بخش های مختلفی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود دارد که باعث می شود افراد، کتاب مورد علاقه خود را سریع تر جستجو کنند و دسترسی راحت تری به آن کتاب ها داشته باشند.

مهم ترین بخش های اصلی تشکیل شده نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ شامل موارد زیر می باشد:
•    بخش کودک و نوجوان
•    بخش بزرگسال
•    بخش درسی و دانشگاهی
•    بخش بین‌الملل
•    بخش رسانه و ارتباطات

غرفه کودک نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳

آن دسته از علاقه ‌مندانی که دوست دارند از غرفه کودک نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ بازدید کنند باید بعد از وارد شدن به حیاط مصلی، به طرف زیرزمین حرکت کنند.
امسال هم مانند سال های قبل، سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در زیرزمین رواق شرقی و سالن جنوبی مصلی قرار دارد. همچنین خبر خوشحال کننده برای برخی ناشرانی که امکان حضور ندارند یا توانایی برپایی غرفه ندارند این می باشد که امسال نیز یک غرفه تجمیعی یا همان دسته جمعی برای آنها، بصورت رایگان در نظر گرفته شده است. برای این غرفه، فروشنده درنظر گرفته شده است و غرفه آرایی خواهد شد.

تخفیف نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

هر ساله در موسم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، عده‌ی زیادی از افراد خواهان تخفیف نمایشگاه کتاب هستند.

اما قبل از همه لازم است بدانیم بن تخفیف نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران به چه گروه‌هایی تعلق می‌گیرد و نحوه‌ی دریافت بن تخفیف نمایشگاه کتاب به چه صورت می باشد.
نکته اول اینکه، بن تخفیف نمایشگاه کتاب صرفا برای نمایشگاه مجازی کتاب، و جهت خریدهای مجازی و آنلاین از سامانه مورد نظر می‌باشد.

یعنی کسانی که بصورت حضوری از نمایشگاه، کتاب خریداری می‌کنند نمی‌توانند از بن تخفیف نمایشگاه کتاب استفاده نمایند.

نکته دوم اینکه، بن تخفیف نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران به گروه هایی نظیر، اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور تعلق می‌گیرد.
نکته بعدی، هر فرد یکبار فقط می‌تواند برای ثبت نام بن تخفیف نمایشگاه کتاب تهران اقدام کند که با کدملی و شماره تماسی که متعلق به کدملی باشد، صورت می‌پذیرد.
سایت ثبت نام بن تخفیف نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ به آدرس اینترنتی bon.tibf.ir می‌باشد.

برای دریافت بن تخفیف نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ وارد سایت فوق شوید. با توجه به محدودیت بودجه درنظر گرفته شده، توصیه میشود در همان روزهای ابتدایی توزیع بن تخفیف نمایشگاه کتاب، ثبت نام به عمل آورید زیرا در صورت اتمام بن تخفیف امکان تمدید مجدید نخواهد بود.

میزان بن تخفیف نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ هنوز مشخص نیست، اما قاعدتا با توجه به تورم امسال بیشتر از سال گذشته است. بنابراین حداقل میزان تخفیف نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ بیش از ۳۰۰هزار تومان می‌باشد.

خرید مجازی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

ممکن است برخی عزیزان به هر دلیلی نتوانند در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ حضور پیدا کنند اما مشتاق هستند تا از کتاب‌ها و غرفه های نمایشگاه را بازدید نمایند.
امروزه به لطف گسترش تکنولوژی و فضای وب، بستری فراهم شده که این عزیزان بتوانند بصورت آنلاین یا برخط از تمام قسمت های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ دیدن فرمایند و از آن استفاده کنند. 

جهت بازدید و خرید مجازی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌توانید وارد درگاه اینترنتی book.icfi.ir  شوید و با جستجو اسم کتاب، ناشر یا دسته بندی موردنظر به کتاب مورد نظر دست پیدا کنید. بنابراین شما عزیزان می‌توانید بصورت آنلاین در هر نقطه کشور، و در هر ساعت از شبانه روز که وقت داشتید، وارد سایت مجازی نمایشگاه شوید و از تخفیف‌های آن بهره‌مند شوید.

مراحل خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۱۴۰۳

افرادی که نمی‌توانند به صورت حضوری از نمایشگاه بازدید کنند اما دلشان نزد نمایشگاه کتاب است و میخواهند از فرصت خرید از نمایشگاه استفاده کنند، می‌توانند طی شش مرحله زیر کتاب‌هایی را که دلشان می‌خواهند از این نمایشگاه خریداری کنند:

1.    مرحله اول: از طریق سایت book.icfi.ir  وارد پنل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شوید.
2.    مرحله دوم: در صورتی‌که قبلاً در این وب سایت ثبت نام کرده باشید باید بر روی گزینه ورود به حساب کاربری (در کادر بالا) کلیک کنید در غیر اینصورت باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و مراحل ثبت نام را طی کنید و سپس وارد شوید.
3.    مرحله سوم: در قسمت نام کاربری، شماره همراه و برای رمز یک رمز دلخواه را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز باید منتظر یک پیامک تأیید بمانید.
4.    مرحله چهارم: کدی که به شماره همراه شما پیامک شده است را در کادر تأیید وارد کنید.
5.    مرحله پنجم: بعد از طی این مراحل شما می‌توانید مشخصات کتاب دلخواهتان را جستجو کنید.
6.    مرحله ششم: بعد از اینکه کتابتان را انتخاب کردید مشخصات و آدرس خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید. در نهایت هم وارد صفحه پرداخت شوید تا با پرداخت عملیات خود را تکمیل نمایید.

پوستر نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران

پوستر امسال نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، به شکل بدیع و جالبی طراحی شده است که معنای بسیار عمیقی را درون خود قرار داده است. همان طور که مشخص است در این پوستر کتاب های مختلفی در کنار هم باعث ایجاد یک ساختمانی شده است که دو راه ورودی دارد.

پوستر نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ توسط صابر شیخ رضایی طراحی شده است. کسب دانش که حاصل از مطالعه کتاب می‌باشد با ملکوت و وحی آسمانی در ارتباط می باشد، در این پوستر به نوعی بیان می‌شود که این دانش با نازل شدن از سمت آسمان برای ما به ساختن یک ساختمان یه از اصلیات یک شهر می‌باشد کمک می‌کند.
رنگ آبی نشان از آسمان آبی می باشد که به فرهنگ و تاریخ تصویر گری ایرانی می‌پردازد.

افتتاح نمایشگاه کتاب 

نمایشگاه کتاب تهران، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت شروع می‌شود. هنوز درباره افتتاح این رویداد اطلاع‌رسانی نشده است اما برخی از برگزاری افتتاحیه خبر می‌دهد که در اولین روز نمایشگاه و با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران

پایان نمایشگاه کتاب تهران، شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه است اما هنوز درباره برگزاری اختتامیه خبری منتشر نشده است.


گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۳ اعلام شد +جزئیات
همه چیز درباره دوره ادمینی اینستاگرام
AFC رسما وارد پرونده فساد فوتبال ایران شد
اوسمار کدام بازیکنان را روی نیمکت نگه می دارد؟
خبرهای بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها
کدام معابر به نام آیت الله رئیسی نامگذاری شد؟
یوتیوب حساب وزارت امور خارجه را بست
رئیس رژیم اسرائیل به جمهوری آذربایجان می رود؟
بایدن به‌‌دنبال جنگ با روسیه است؟! +جزئیات
پیش‌بینی هوش مصنوعی از قهرمان لیگ برتر ایران!
نگاهی به رمان «من سرباز بشار نیستم»/قصه جنگ طلبه اصفهانی در سوریه
ترکیب کامل اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم
نامزد چریک‌ پیر در انتخابات چه کسی است؟
ثبت‌نام حوزه‌های علمیه تا پایان خرداد تمدید شد
انتقاد معلمان از سؤالات دشوار و غیراستاندارد نهایی
ماجرای پرونده فساد در فدراسیون فوتبال +فیلم
بزرگ‌ترین تحول پرسپولیس بعد از حضور اوسمار
سناریوهای احتمالی برای پرسپولیس و استقلال در سه‌شنبه سرنوشت
سرنوشت طلای جهانی تغییر خواهد کرد؟
آغاز انتخاب رشته داوطلبان فرهنگیان از امروز
آغاز انتخاب رشته داوطلبان فرهنگیان / انتشار دفترچه راهنما
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top